Uitleg over eiwitten

Verschillende soorten eiwitten, proteïne en eiwit-shakes
DEMEY88 by Berry de Mey Nutrition levert Online verschillende soorten eiwit-shakes in verschillende smaken. Eiwitten zijn voor serieuze sporters erg belangrijk: eiwitrijk voedsel helpt je spieren herstellen van een zware training en afhankelijk van de proteïnen die je met je dagelijkse dieet binnenkrijgt kunnen eiwitsupplementen een mooie aanvulling zijn.

Voor wie zijn eiwit-shakes geschikt?

Wanneer je intensief aan duursport doet of aan krachtsport, of een combinatie van beide; na je training moet je lichaam het spierweefsel herstellen. Je helpt je lichaam daarmee door voor je training en vlak daarna goede sportvoeding te nemen die in de eerste plaats voor voldoende eiwitten zorgt. Hoe meer aminozuren er tijdens het sporten in het bloed zitten, hoe kleiner de schade aan het spierweefsel is en hoe sneller het herstel verloopt. Om aan voldoende eiwitten te komen zijn er diverse proteïne shakes te verkrijgen. Deze zijn er in verschillende soorten, en het zal aan onder meer je sportschema liggen voor welke jij kiest. Misschien kan je diëtiste of personal trainer je helpen met je keuze.


Whey eiwitten
Whey proteïnen vallen onder de snelle eiwitten, Whey Isolaat bevat 94 tot 98% isolaat eiwitten (afhankelijk van de smaak). Twintig minuten nadat je een shake hebt genomen komen de essentiële aminozuren al in je bloed.

Veganistische eiwitten

De “VEGAN” eiwit shake Pea Protein Isolate is een hoge kwaliteit plantaardige eiwitsoort. Het bijzondere van deze shake is dat hij door veel gebruikers als absoluut de lekkerste erwten eiwit uit de bus komt die men ooit geproefd heeft. Ook voor niet veganisten een geweldige eiwit omdat prijs kwaliteit verhouding heel goed is.


Caseïne eiwitten
Als je kiest voor gezond afvallen, met fitness oefeningen om je overtollige vetten te verbranden, of ‘gewoon’ aan krachttraining, duurtraining of atletiek doet, kun je ook kiezen voor caseïne, wat een langzaam eiwit is. Nadat je een caseïne-shake hebt gedronken komen de eiwitten geleidelijk en langdurig in je bloed wat zorgt dat je spieren urenlang de beste aminozuren krijgen toegevoerd die ze nodig hebben voor hun groei.